LA MILLOR ÀVIA DEL MÓN

????????????

Les forces de l’ordre havien buidat Barcelona, mirant d’aïllar el virus.
-Per què no marxem nosaltres?- preguntava jo.
I l’àvia em deia que fos el que fos, ja passaria, i que la gent tornaria, i que tot estaria bé.

Ens vam quedar sols a la ciutat, ella i jo.
Hi havia silenci i molta calor.
Des del llit, vaig olorar les patates fregides;
aquella nit vam menjar molt bé, em va donar Coca-Cola, i vam jugar a la brisca.
Després em vaig trobar molt malament.
L’àvia em va explicar contes i em va fer petons.
Llavors vaig entendre que estava malalt,
i que no era que jo tingués el virus,
Jo era el virus.
-Iaia, fuig, et contagiaré!

Al matí jo estava gairebé inconscient,
l’àvia es va estirar al llit amb mi,
i junts vam esperar que el virus acabés la feina.

Les àvies mai t’abandonen,
i jo tinc la millor àvia del món.

Text: Marc Monje

Anuncis

Deixa un comentari

